HOME OFFICIAL BLOG Facebook Twitter
★ LeyzA pUnya BLog™ ★: September 2013
Salam Sayang Semua~

=)

Assalamualaikum semua...Ya allah hanya ALLAH saja yg tahu di saat ini betapa aku terlalu rindukan kedua org tua ku,aku terima dgn redha mungkin inilah takdir kehidupan aku yang patut aku terima dari Allah,tapi hati seorang anak SUSAH nak melupakan ibubapa walaupun sudah bertahun2 ibu n abah meninggal,aku tak pernah boleh lupakan diorang,kenapa susah sgt nak melupakan..?setiap malam teringatkan kenangan manis dan pahit bersama arwah ma,kenangan manis pada malam raya,kami pergi ambil baju raya ketika waktu hujan,besarnya pengorbanan seorang ibu,start dari hari tue lah arwah ma demam akibat terkena air hujan yang lebat dan sejuk,demamnye semakin teruk,sampailah arwah ma pergi buat selama2nya,masa tue kami hanya naik motosikal saja,kami dari keluarga yg susah,pangjang lg cerita sebenarnya,kalau nak cerita rasanya takkan habis kot...ya allah aku takut perkara yg sama akan terjadi pada anakku,semoga allah jauhkanlah dari semua nie,susah sangat2 nak teruskan kehidupan tanpa ma n abah di sisi,aku takut ya allah,takut dgn kematian,aku tahu aku bukanlah hamba yg baik,aku takut pahala ku tak cukup nak dibawa ke akhirat nanti,ya allah kau panjanglah umurku sementara aku kumpulkan pahala2 buat seketika waktu ini,aku banyak dosa ya allah,maafkanlah segala kesilapan aku selama ini,hanya kepadamu tempatku meminta dan berdoa,engkaulah maha penyayang lagi maha bijaksana...

La Tahzan, Jadilah Wanita Yang Paling Bahagia

Bismillah.. 

Sekali lagi air mata itu tumpah, bagai melegakan hati pemiliknya.

Wanita,
Kadangkala diuji dengan sehebat-hebat ujian.
Zahirnya lemah tapi batinnya gagah anugerah Tuhan.

Optimislah dengan ujian. Itu hadiah Tuhan.
Bersyukurlah. Beruntunglah.
Dari jutaan, engkau pilihanNya.

Kita rasa kitalah yang besar ujiannya. Kita rasa kitalah paling berat bebanannya.
Come on. Ada orang lagi besar ujiannya. Lagi berat bebanannya.
Jangan merungut sayang. Jangan mengeluh walau sedetik.
Kita milik Dia. Dulu, Kini. Dan selamanya.
Maka Dia berhak menentukan yang sebaiknya buat kita.
Bukan hanya di dunia. Bahkan hingga ke daerah sana.

Jalan takdir Allah tak pernah salah.
Berbaik sangkalah dengan aturanNya.
Jika perlu untuk engkau menangis, maka menangislah.
Tapi sayang, jangan sedih lama-lama.
Nampak macam kita kurang redha dengan apa yang Allah aturkan.
Takdir Allah is something yang unexpected.
Miracle things may come soon. Soon.
Engkau harus percaya.
Ya, percaya.

Syurga itu mahal sayang, bukan mudah kita nak dapat.
Even people always said, benda yang payah nak dapat itulah yang kita akan benar-benar hargai.
Dan kita pasti bahagia sangat bila dapat.
Itu pasti.
Senyum.

Tapi terkadang ada masa kita jatuh.
Tak mampu nak bangun.
Tapi, ingatlah. Walau apa pun, Allah akan tetap menemani.
 Just beside you.
 Selalu.
Allah akan ubat luka di hati kita.
Perlahan. Perlahan.
Inilah hadiah buat hambaNya yang bertabah!
Tears.

InsyaAllah, bila Allah redha, Allah akan mudahkan.
Tak mudah. Siapa kata mudah?
Tapi inilah kasih sayang Tuhan.
Berdamailah dengan takdirNya.
Dan sampai masa kita akan faham, ada perkara yang memang dah tertulis akan terjadi.
Dan tertulis di Luh Mahfuz.
Dan kita mesti berhenti daripada memaksa ia jadi macam yang kita nak.
Tetaplah sabar dan redha dengan aturanNya.

Bukalah surat cinta dariNya.
Pasti akan damai hatimu.

" Maka hanya bersabar itulah yang terbaik (bagiku)" [Yusuf: 18]

Kesatlah air matamu.
Allah ada.
Allah tahu.

"Dan bertakwalah kepada Allah, sungguh, Allah Mengetahui segala isi hati." [Al-Maidah:7]

Dan ingatlah,

“Kebahagiaan kita tidak terletak pada harta, tidak pada penampilan diri, tidak juga pada gemerlap perhiasan dan keindahan dunia. Ukuran kebahagiaan terkait erat pada hati dan ruh manusia yang mendamba redha Tuhannya.” -Hasan Al-Banna-

La tahzan,
Jadilah wanita yang paling bahagia! :)
 
Fully Design By Leyza Ramli | For BELOG WA PUNYA 2013 ©| Best View: Google Chrome